Reklamacija samo uz račun – OBAVEZNO TRAŽITE POTVRDU

Od oko 700 zahteva za reklamacijom, koliko godišnje obrade u Udruženju Narodni parlament koje je i Regionalni centar za zaštitu potrošača južne i istočne Srbije, oko 60% njih reši se u korist potrošača, rečeno je na tribini o stanju potrošačkih prava na jugu i istoku Srbije, održanoj u Leskovcu, povodom 15.marta – Svetskog dana prava potrošača.

Najveći broj žalbi i reklamacija građana odnosi se na kvalitet odeće i obuće, kvalitet tehničkih uređaja i komunalnih usluga – rekao je menadžer pravne službe u ovoj organizaciji Borivoje Đorđević.

On je istakao da se građanima pomaže savetodavno i pisanjem podnesaka, ali da oni, pre svega, moraju da imaju račun I da se najpre obrate prodavcu. Šef Odseka tržišne inspekcije za Jablanički okrug Bratislav Zlatković naglasio je da  inspektori vrše nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača u smislu poštovanja rokova, ali nemaju pravo da utiču na odluku prodavca da li će prihvatiti reklamaciju ili ne.

Nakon što kupac pokaže račun kao dokaz, prodavac izdaje potvrdu o reklamaciji i ima rok od osam dana da obavesti kupca da li je prihvaćena reklamacija. U slučaju da jeste, kupac može da zameni robu, da odobri popravku ili da zatraži novac nazad. Ukoliko je reklamacija odbijena, moguće je ići na sud, ali treba napraviti valjanu procenu mogućih troškova – rekao je Zlatković.

Tržišnoj inspekciji je prošle godine stiglo 125 pisanih predstavki potrošača, od kojih je 68 rešeno, a od toga 66 u korist potrošača. Projekat Regionalni centar za zaštitu potrošača južne i istočne Srbije finansijski podržava Ministarstvo trgovine, turizma I telekomunikacija, a realizuje Udruženje Narodni parlament.

Građani mogu da se obrate pravnom timu udruženja lično u zgradi sindikata, na broj 016/3100 110 ili putem mejla pravnapomoc@parlament.org.rs

 

Scroll to Top