Ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije Aleksandar Martinović, ministar informisanja i telekomunikacija Mihailo Jovanović i v.d. direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Milan Latinović prisustvovali su danas promociji nove usluge na portalu eUprava – Zahtev za upis/promenu podataka u Jedinstvenom biračkom spisku.
Martinović je naglasio da je pokretanjem ove usluge dodatno unapređen Jedinstveni birački spisak, jedna od najažurnijih evidencija u zemlji, i da je napravljen novi iskorak u potpunoj digitalizaciji i stvaranju uprave po meri naših građana i privrede, a sve u cilju sveukupnog napretka države.
On je poručio da će Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave nastaviti aktivno da prati potrebe građana i obezbeđuje im da na najbrži i najefikasniji način, uz uštedu značajnog vremena i novca, ostvare svoja prava.
Ministar je istakao da su u poslednjih nekoliko godina ostvareni značajni rezultati u oblasti reforme javne uprave, što je omogućilo i građanima da uštede milione sati čekanja na šalterima.
Kako je naveo, Srbija danas ima više od dva miliona registrovanih eGrađana, što znači da su se sve generacije, uključujući i penzionere, izuzetno dobro snašle u korišćenju savremenih informacionih tehnologija.
Jovanović je naveo da je Srbija daleko odmakla u digitalnoj transformaciji javne uprave, a da su građani ozbiljno prihvatili savremeni, digitalni način komunikacije govori i podatak da u našoj zemlji više od dva miliona registrovanih eGrađana koristi na stotine različitih elektronskih usluga, pristupajući portalu eUprava, ali i mnogim drugim državnim portalima.
To znači da trećina našeg stanovništva može, na primer elektronski izvod iz matične knjige ili državljanstvo brzo i jednostavno da obezbedi putem računara ili mobilnog telefona, 24 sata dnevno, sa bilo koje tačke na planeti i da ga dobije u eSanduče na portalu eUprava, objasnio je ministar.
On je predočio da je usluga promene podataka u Jedinstvenom biračkom spisku identična nekadašnjoj papirnoj usluzi, samo se sada vrši u elektronskom obliku posredstvom portala eUprava.
Jovanović je ukazao na to da građani mogu da izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, kao i da podnesu zahtev za njihov upis ili promenu bez odlazaka na šalter, naglasivši da je usluga potupno besplatna.
Da bi građani pokrenuli ovu uslugu, potrebno je da budu punoletni državljani Republike Srbije, koji su registrovani korisnici portala eUprava i prijavljeni mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom.
Nakon prijave na portal eUprava, korisnik može izvršiti uvid u svoje podatke klikom na ekran Jedinstveni birački spisak i po potrebi podneti zahtev za izmenu podataka.
Usluga je besplatna, a svaka osoba može isključivo za sebe da podnese zahtev. Rok za postupanje nadležnog ovlašćenog lica za ažuriranje biračkog spiska je 24 časa od prijema zahteva.