Upoznali smo vas pričom da je Gimnazija iz Lebana jedna od osam škola u Srbiji koja je, zajedno sa školama iz Hrvatske, učestvovala na prvom u nizu od nekoliko planiranih seminara u sklopu projekta „STEM obrazovanje i nove tehnologije u cilju regionalnog razvoja“ o robotici i programiranju koji je realizovan u istražiavačkoj stanici Petnica od 13. do 18. januara ove godine. O tome šta su u Petnici naučili, lebanski gimnazijalci, Teodora i Miljan sa svojom profesorkom matematike Dušankom Srećković, održali su dve prezentacije za svoje drugare iz Gimnazije i OŠ „Vuk Karadžić“.
Cilj edukacionog predavanja koje su učesnici projekta „STEM obrazovanje i nove tehnologije u cilju regionalnog razvoja“ održali je da se spozna važnost uticaja robotike na današnji život, kao i upoznavanje učenika sa osnovama programiranja robota. Prezentovali su svoja iskustva profesorima i učenicima Gimnazije koji su pokazali interesovanje za robotiku i programiranje.
Pored gimnazijalca i učenici snovne škole „Vuk Karadžić“ iz Lebana, imali su priliku da prisustvuju predavanju o robotici u svojoj školi. Predavanje je posetilo tridesetak osnovaca, neki od njih su bili upoznati sa programiranjem, dok su ostali priznali da se sa programiranjem sustreću po prvi put. Učenici su takođe imali mogućnost da upravljaju robotom pomoću aplikacije za mobilni telefon. Takođe su imali priliku da čuju zanimljivu i korisnu priču o Lego robotima i Arduino ploči, ali i da se „poigraju“ sa heksapod robotom, kao i sa njegovim delovima i napišu sopstveni kod.
„U Gimnaziji je oformljena sekcija robotike kojoj je pristupilo više gimnazijalca. Ideja je da uključimo i par osnovaca iz naše opštine, kao i učenike Tehničke škole „Vožd Karađorđe“. Dargo mi je da su veliko interesovanje za STEM model obrazovanja pokazali i moje kolege Aleksandar Zdravković, profesor informatike u OŠ „Vuk Karadžić“ i profesor STŠ „Vožd Karađorđe“ Mirko Pešić, mašinski inženjer“, kaže za Info centar juga profesroka matematike Dušnaka Srećković.
Srećkovićeva dodaje da STEM (science – nauka, technology – tehnologija, engineering – inženjering i matematics – matematika) veštine ne treba izučavati izolovano, već ih je neophodno implementirati u sve škole, bez obzira na dominantni obrazovni profil.
„Ova ekipa matematičara, informatičara i mašinaca, predstavlja dobru odskočnu dasku za realizaciju ideja o interdisciplinarnom učenju i savladavanju gradiva. STEM model obrazovanja donosi nam dinamičnost u radu, otvorenost, učenicima nudi učenje kroz zabavu, uz mnogo matematike i programiranja, a od nastavnika traži pun angažman i posvećenost“ ističe profesorka Dušanka Srećković.
Ona dodaje da troje profesora na projektu rade volonterski, iz ljubavi, bez spoljašnjih motiva i to je jedini način da istraju i postignu rezultate. Naredno predavanje biće održano u prostorijama Gimnazije u Lebanu, za sve zainteresovane osnovce, a tema će biti pisanje programa i upravljanje robotom.
Sa profesrokom Dušankom Srećković pripremamo intervju o STEM obrazovanju u cilju regionalnog razvoja ne bismo li pojasnili našim čitaocima pojam i značaj ovog modela obrazovanja.
Redakcija portala Info centra Juga ovim ambicioznim mladim ljudima želi mnogo uspeha u budućem radu.
ZABRANJENO PREUZIMANJE TEKSTA I FOTOGRAFIJA BEZ POZIVANJA NA IZVOR.