Da li ste znali da se broj korisnika interneta u svetu izjednačava sa gotovo polovinom stanovnika Zemlje? Štaviše, u poslednjih pet godina više od milijardu ljudi pridružilo se nekom obliku društvenih medija. Kako je upotreba interneta rasla, tako se povećalo i tržište vesti i sadržaja na mreži. Prema podacima do kojih su dosli stručnjaci za poslovnu inteligenciju softverske kompanije DOMO: 4,1 miliona korisnika gleda YouTube video snimke; 456.000 korisnika šalje tvitove; 46.740 korisnika Instagrama objavljuju fotografije; 3,6 miliona ljudi pretražuje Google; i više od 100 miliona neželjene e-pošte se šalje – svakog trenutka !
Preko ovih platformi organizacije i pojedinci vrlo često predstavljaju svoj sadržaj kao vesti ili kao činjenice. Tačnost nije uvek preduslov. Istina je da ljudi imaju veću verovatnoću da dele lažne ili preuveličane priče, vesti, informacije nego proverene jer: (a) činjenično izveštavanje zahteva mnogo vremena i skupo je; i (b) koristi od objavljivanja netačnih vesti (klikovi, kupovina oglasa, politički kapital) često prevazilaze posledice.
Internet i digitalna tehnologija nisu samo promenili naš svakodnevni život – već su promenili i granice obrazovanja. Većina nastavnika prihvata mogućnosti (i odgovornosti) koje predstavljaju novi mediji i povećava pristup informacijama.
Sa globalnom bibliotekom resursa na dohvat ruke, studenti i nastavnici mogu istraživati šire i dublje nego ikad ranije. Socijalne platforme omogućavaju lične i profesionalne veze, bez obzira na lokaciju. Mreže ljudi povezane zajedničkim uzrokom proširile su definiciju aktivizma i kolektivne akcije. Iako pristup digitalnim resursima ostaje važno pitanje pravičnosti, informacije nikada nisu bile više raširene, što omogućava mnogim učenicima i nastavnicima da prekorače granice predstavljene njihovim lokacijama, budžetima ili drugim okolnostima.
Razumevanje ciljeva i važnosti digitalne pismenosti je jedno, ali zapravo njihovo postizanje nije mali zadatak. To je zato što sama količina dostupnih informacija na mreži je bez presedana – i može biti neodoljiva. Izloženi smo više informacija nego ikada ranije i brzina kojom nam se dogodi može nadmašiti našu sposobnost da pažljivo obradimo te informacije.
Učenje pejzaža digitalne pismenosti za edukatore i one koji hoće više da saznaju.