Predsednik Vlade Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je danas svečanom puštanju u rad rekonstruisane deonice pruge Vinarce – Đorđevo, u dužini od 15 kilometara, poslednje na „južnoj“ deonici, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Niša i Preševa, ukupne dužine 161 kilometar.
Modernizacijom tog dela pruge, na kojoj je brzina za vozove povećana sa 50 na 120 kilometara na čas, završene su sve tri predviđene deonice na Koridoru, ukupne dužine 46,5 kilometara, uz finansiranje iz ruskog kredita. Radovi na deonici Vinarce – Đorđevo, čija vrednost iznosi približno 9,5 miliona dolara, okončani su pre previđenog roka.
Radove na sve tri deonice, u vrednosti od 30,4 miliona dolara, izvodila je kompanija Ruskih državnih železnica „RŽD internešenel“, sa domaćim podizvođačima. Vučić se ovom prilikom zahvalio građanima Jablaničkog okruga na ogromnoj podršci koju je dobio.
Svečanosti su prisustvovali i potpredsednik Vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, v. d. generalnog direktora Infrastrukture Železnice Srbije Dušan Garibović, gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović i otpravnik poslova Ambasade Ruske Federacije Denis Kuznedeljev.
U okviru projekta je rekonstruisano 11 putnih prelaza, od čega su četiri u samom gradu, a samo za uređivanje tih prelaza utrošeno je 400.000 dolara. Kroz rekonstrukciju 4 putna prelaza, rešen je veliki problem bezbednosti učesnika u saobraćaju na ovim mestima, jer su prelazi obezbeđeni automatskim sistemom osiguranja sa polubranicima. Podjednako je važno to što će zahvaljujući izvedenim radovima, brzina kretanja vozova biti povećana sa 50 na 120 kilometara na sat, a Grad Leskovac će dobiti još tri para putničkih vozova, što znači da će biti i češćih polazaka sa Železničke stanice u Leskovcu . Imajući u vidu i znatno jeftiniju cenu vozne karte u odnosu na druge vidove prevoza, očekuje se da će putovanje vozom ponovo biti jedan od najpopularnijih načina za prevoz putnika. To znači da Vlada Republike Srbije, zahvaljujući konstantim investicijama, vraća poverenje građana u Železnicu i vozove, koji su nekada bili nezaobilazno transportno sredstvo za Leskovčane i građane Srbije.
Modernizacija „tri južne deonice“ iz ruskog kredita prva je velika rekonstrukcija na ovom delu železničkog Koridora 10 nakon 50 godina, s obzirom na to da je poslednji generalni remont pruge od Niša do Preševa rađen 60-ih godina prošlog veka.
(ICJ)