DIGITALNI IZAZOVI SU SAVLADIVI I ZA MALA I SREDNJA PREDUZEĆA U SRBIJI
Centar za digitalnu transformaciju (CDT) Privredne komore Srbije (PKS), u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ) i Razvojnom agencijom Srbije (RAS), otvorio je Javni poziv za kompanije iz Srbije za prijavu za Program podrške digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća (MMSP) za 2019. i 2020.
U okviru ovog programa zainteresovanim kompanijama obezbeđena je stručna podrška serifikovanog digitalnog konsultanta za izradu Ekspertske analize i Strategije digitalizacije, koja je 100%, odnosno 50%, finansirana od strane organizatora programa. Nakon završetka ove faze programa, preduzeća dobijaju mogućnost da, uz sufinansiranje u visini od 50%, to jest maksimalno do 5.000 EUR, koje obezbeđuje Razvojna agencija Srbije, primene rešenja razvijena u Strategiji.
“Benefiti koje za mala i srednja preduzeća donosi ovaj program su višestruki, ali ako je potrebno da ih definišem u jednoj rečenici, reći ću da je primena digitalizacije u svim oblastima poslovanja realnost i neminovnost i da će one kompanije koje se sada ne uključe u proces digitalne transformacije poslovanja za pet ili šest godina biti u situaciji koju slikovito mogu opisati kao pokušaj da u avgustu ugradite klimu,” kaže Vladimir Trkulja, jedan od 40 digitalnih konsultanata koji su u okviru prve faze Programa, koju je CTD sproveo u saradnji sa Privrednom komorom Austrije (WKO), prošao obuku za digitalne konsultanate i sertifikaciju WFI (Accredited certification body of the WKO).
U toku Pilot projekta izrade Ekspertske analize i Strategije digitalizacije, sprovedenog u toku prošle godine, u kome je učestvovalo 40 srpskih kompanija, Trkulja je bio angažovan u dve firme. Jedna od njih je Pekara Ključ doo, koja se bavi proizvodnjom, maloprodajom i velikoprodajom pita od ručno rađenih kora, proja, tradicionalnih kolača i slanih proizvoda.
“Rad na analizi i strategiji smo započeli uvidom u naš način rada, mogućnosti, potrebe i ciljeve. S obzirom na to da smo mala porodična firma od malo više od 10 zaposlenih, do tada smo u organizaciji rada i marketingu veoma malo koristili digitalna sredstva i kanale komunikacije. U toku rada sa konsultantima upoznali smo digitalne alate koji nam daju mogućnost da bolje definišemo potrebe naših klijenata i na njih efikasnije odgovorimo, ubrzamo proces interne komunikacije i organizacije rada, unapredimo vođenja evidencije i analitike i razvijemo eksternu komunikaciju sa klijentima kroz digitalne kanale. Sve to osetno doprinosi unapređenju našeg poslovanja,” kaže Ivana Nikolić, iz Pekare Ključ doo.
Javni poziv za kompanije iz Srbije, da se prijave za Program podrške digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća (MMSP) za 2019. i 2020. će biti otvoren dok postoje obezbeđena sredstva. Zainteresovana preduzeća se za program prijavljuju popunjavanjem online upitnika dostupnog na web sajtu CDT-a (www.ctd.org.rs) . Koristeći osnovne informacije i preferencije kompanija dobijene ovim putem, CDT opredeljuje sertifikovanog konsultanta za rad na Ekspertskoj analizi i Strategiji digitalizacije određenog preduzeća.
Centar za digitalnu transformaciju je osnovao PKS, uz podršku GIZ u okviru Srpsko-nemačke razvojne saradnje, a cilj Programa podrške digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća je da se stvori sveobuhvatna podrška koja je malim i srednjim preduzećima potrebna u tom procesu. Očekuje se da će do kraja 2019. godine Ekspertske analize biti završene za 175 preduzeća, dok će Strategiju digitalizacije dobiti 120. U fazi implementacije, podrška će biti obezbeđena za 110 malih i srednjih preduzeća.
(Kraj)