„Škola ima zadatak da kontinuirano edukuje i roditelje i učenike o svim oblicima elektronskog nasilja“ – Milica Stojanović, pedagog, Srednja škola u Grdelici
Koje su najčešće zloupotrebe dece na internetu sa kojima ste se susretali? Da li nam možete navesti i neke primere iz vaše prakse?
Konkretnih primera zloupotrebe dece na internetu u našoj vaspitno – obrazovnoj praksi nemamo.
– Iako je ova zloupotreba novijeg doba, koliko je ona opasna? Odnosno kako može da utiče na dečije ponašanje i psihu?
Mišljenja smo, da je zloupotreba dece na internetu izuzetno opasna i može imati izuzetno loše posledice po emocionalni, socijalni, mentalni i sveukupni razvoj dece
– Veliki procenat dece je sam zaslužan za svoje vaspitanje, jer roditelji za to nemaju vremena. Koliko je ovo veliki problem u današnjem svetu u kome se tehnologija i navike i potrebe ljudi menjaju velikom brzinom ?
U savremenom svetu prezauzetost roditelja može dovesti do velikih propusta u vaspitanju dece. Ova činjenica, školi kao instituciji postavlja nove zadatke. Kada je u pitanju konkretno problem zloupotrebe dece na internetu, smatramo da škola ima zadatak da kontinuirano edukuje i roditelje i učenike o svim oblicima elektronskog nasilja.
– Kao pedagog, koje savete bi ste dali deci, a koje roditeljima, kada je bezbedno korišćenje novih tehnologija u pitanju?
Što se tiče saveta roditeljima, kada je u pitanju zaštita i prevencija elektronskog nasilja, pre svega insistiramo na stalnom praćenju i kontroli ponašanja i kretanja dece. A što se tiče učenika, stalnom edukacijom u školi ukazujemo na opasnosti od elektronskog nasilja i zloupotrebe dece na internetu. Insistiramo na tome, da ukoliko dožive bilo koji oblik elektronskog nasilja prijave odraslima, pre svega roditeljima i nastavnicima ili osobi u koju imaju poverenja.
– Koliko i kako savremene IKT (informacione komunikacione tehnologije), menjaju ponašanje, vrednosti i detinjstvo dece?
Savremene informacione komunikacione tehnologije u velikoj meri s jedne strane, olakšavaju život u savremenom svetu, ali, nažalost , negativno utiču na ponašanje učenika, njihov fizički, psihički i socijalni razvoj, kao i na formiranje sistema vrednosti.
Projekat „Svi treba da znamo“ je sufinansiran iz budžeta Republike Srbije – Ministarstvo kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.