Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović pustila je u rad elektronski sistem za izdavanje građevinskih dozvola ističući da je Srbija tako značajno unapredila privredni ambijent.
Sistem je počeo da radi u Agenciji za privredne registre Republike Srbije (APR) i pristupaće mu se putem sajtova APR-a, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i sajtova lokalnih samouprava, kao i na sajtu www.gradjevinskedozvole.rs.
Mihajlović je tom prilikom rekla da je prvi korak bio izmena Zakona o planiranju i izgradnji i uvođenje objedinjene procedure izdavanja građevinskih dozvola, a elektronska građevinska dozvola je drugi korak kojim je ispunjeno dato obećanje da će početi da radi od 2016. godine.
Ona je naglasila da je već oko 40 privrednika podnelo prijave za izdavanje elektronske građevinske dozvole.
Takođe, potpredsednik Vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je istakla da će elektronska dozvola značajno unaprediti poziciju Srbje na Duing biznis listi Svetske banke koja rangira zemlje po uslovima poslovanja.
Izvršni direktor NALED-a Violeta Jovanović je rekla da je ukinut i taj jedan šalter za izdavanje građevinske dozvole i da je ceo sistem sada elektronski, kao i da je uvođenje elektronske građevinske dozvole najvažnija privredna reforma koja se trenutno sprovodi u Srbiji.
Svi zahtevi za dobijanje dozvole za gradnju će se podnositi isključivo u elektronskoj formi, a građani će zahteve moći da podnose sami ili posredstvom ovlašćenih projektanata.
Zahteve za dozvole će moći da podnose lica koja poseduju elektronski sertifikat, koji može da se dobije u šest sertifikacionih tela – MUP i Vojska Srbije, Pošta Srbije, Privredna komora Srbije (PKS), Halcom i E-smart systems.
Minimum tehničkih uslova za pristupanje sistemu e-dozvola podrazumeva da korisnik poseduje računar sa windows XP operativnim sistemom, noviji internet pretraživač i internet sa brzinom download-a od 1Mbps i upload-a od 0,5Mbps.
Sistem je jednostavan jer se kroz proceduru prolazi u pet koraka, biranjem opcija iz padajućih menija.
Omogućeno je praćenje toka rešavanja zahteva, podnosilac i institucije uključene u proceduru dobijaju imejl obaveštenja o statusu predmeta.
Softver upozorava službenike na rokove za postupanje po zahtevu, a dokumenti se digitalno potpisuju zbog čega je nemoguća njihova zloupotreba i naknadna modifikacija.
NALED je obezbedio donaciju u iznosu od 400.000 evra za izradu softvera za e-dozvole, a novac su donirale vlade SR Nemačke i Švajcarske preko GIZ Otvorenog regionalnog fonda za modernizaciju opštinskih usluga i Švajcarske razvojne agencije.