Građani će od 1. jula prilikom kupovanja nepokretnosti – stana, placa, zemljišta, moći da kod javnog beležnika uknjiže svoju nekretninu i uvedu je u poresku evidenciju na licu mesta, bez odlaska u nadležne službe Katastra i Poreske uprave, saopštilo je ministarstvo prvade.
Javni beležnici otpočinju elektronsku dostavu isprava koje se odnose na poslove prometa na nepokretnostima, i to nadležnoj službi za katastar nepokretnosti, Poreskoj upravi i poreskim administracijama lokalnih samouprava – opština i gradova.
Do sada su građani, nakon zakazane posete kancelariji javnog beležnika radi obavezne potvrde pravnog posla, morali neposredno da odlaze na šaltere Poreske uprave, opštinske ili gradske uprave, kao i šalter nadležne službe katastra nepokretnosti.
Kancelarije javnog beležnika preuzele su obavezu da primerke isprava – ugovora o kupoprodaji, ugovora o poklonu i drugo, umesto građana u elektronskom obliku dostavljaju nadležnim službama putem aplikacije „Promet nepokretnosti“ i time je kancelarija javnog beležnika postala dovoljna tačka za pristup građana u vezi sa svim obavezama koje se odnose na overu ugovora o prometu nepokretnost.
Nova aplikacija za promet nepokretnosti za javne beležnike – „Promet nepokretnosti“ koju je izradilo Ministarstvo pravde, koristi podatke i šifarnike Republičkog geodetskog zavoda (RGZ) i podatke o prometu nepokretnosti putem veb servisa automatski šalje aplikaciji e-šalter.
Pored toga što pojednostavljuje usluge prometa nepokretnosti građanima, nova aplikacija omogućava državnim organima da podatke dobiju istog dana u mašinski čitljivom jeziku, te se proces automatizuje i štedi se vreme na obradi predmeta u Katastru.
Aplikacija u potpunosti podržava obavezu elektronske dostave koju javni beležnici imaju od 1. jula, prema Zakonu o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova.