Kviz Kahoot – nove tehnologije u obrazovanju

Učenici škole „Vuk Karadžić“ učestvovali su u onlajn kvizu „Kahoot“  koji je organizovao nastavnik Aleksandar Jović. Kviz je održan za učenike petog, sedmog i osmog razreda.
Kahoot je jednostavan web alat namenjen izradi i igranju kvizova. Ovaj interaktivni alat koristi elemente učenja kroz igru. Kod učenika podstiče takmičarski duh te tako povećava motivaciju, a prilagođen je svim uzrastima.
Nastavnik bira i otvara željeni kviz na računaru te ga prikazuje razredu uz pomoć projektora ili pametne table. Nakon što odabere opciju pojedinačnog ili timskog igranja, prikazuju se pitanja za učenike. Oni u svoje telefone upisuju pin igre i svoj nadimak. Kada su se svi učenici uključili u igru – što nastavnik može proveriti po nadimcima igrača ispisanim na velikom platnu – igra kreće.
 
 
Pitanja se prikazuju na velikom platnu, a nakon 5 sekundi vidljivi su i ponuđeni odgovori. Svaki je odgovor označen simbolom druge boje i oblika. Učenici na svojim uređajima imaju prikazane samo te simbole (bez teksta) te odabiru ono polje koje označuje odgovor kojeg smatraju tačnim. Time je pogled učenika usmeren prema velikom platnu, odnosno nastavniku, a njegov uređaj mu služi kao „joystick“.
Kada svi igrači ponude odgovore ili kada istekne vreme, na velikom platnu se prikaže tačan odgovor. Uz njega, povratna informacija uključuje i broj tačnih odgovora, rang listu igrača te ukupan broj bodova svakog igrača ili tima, dok je na ekranima uređaja pojedinih učenika vidljivo je li odgovor koji su ponudili tačan ili pogrešan, kao i broj osvojenih bodova, plasman te rang lista prvih 5 učenika.
Za svako sledeće pitanje nastavnik mora kliknuti „Next“, čime može regulisati dinamiku igre, zavisno o tome želi li bliže pojasniti temu obrađenu u tom pitanju.

 

 

Žiri su činile nastavnice matematike Jelena Trajković i Snežana Stojilković. Na kraju kviza učenicima su podeljene prigodne nagrade.

   

Scroll to Top