Kompanije koje imaju vlasnistvo nad drustvenim medijima imaju i odgovornost da sa istih prate u uklanjaju lažne vesti – mišljenje je javnosti.
Poverenje u sadržaje na društvenim medijima za pet godina opalo je za polovinu.
85% ljudi se slaže da kompanije društvenih medija imaju odgovornost za uklanjanje lažnih vesti, prema novom istraživanju koje je objavio Chartered Institute of Marketing (CIM).
Podaci B2B marketinške i istraživačke kompanije Clutch otkrili su da je 97% od više od 500 anketiranih korisnika društvenih medija sa sedištem u SAD-u reklo da su sigurni u svoju sposobnost da prepoznaju lažne vesti na društvenim medijima.
Facebook je najčešća platforma za dezinformacije, više od dve trećine (70%) ispitanika je reklo da su tamo videli lažne vesti u poslednjih mesec dana. To se upoređuje sa Tvitterom, za koga je više od polovine (54%) videlo dezinformacije, YouTube (47%), Reddit (43%) i Instagram (40%). Kao rezultat toga, samo 1% ispitanika je reklo da će otkazati svoje Facebook naloge kao rezultat lažnih vesti.
Velika većina (79%) ljudi takođe veruje da kompanije s društvenim medijima treba da prate lažne vesti na svojim platformama. Samo četiri od deset (39%) veruje da vlada deli ovu odgovornost.
Da bi pomogao eliminiranju lažnih vesti na svojoj platformi, Facebook je u 2018sproveo program provere vesti i označio ih ako su bile pogrešne ili lažne.
U januaru 2019. godine Facebook je uklonio 220 Facebook stranica, 73 naloga i 29 Instagram naloga zbog kršenja svojih standarda u zajednici. Većina naloga je delila pogrešan sadržaj, lažne vesti i neželjenu poštu. Mnogi su računi takođe bili neautentični korisnici ili lažni računi.
Na sličan potez u martu 2019, Facebook je oborio više od 200 stranica koje su proširile lažne vesti, uključujući 67 Facebook stranica, 68 Facebook naloga, 40 grupa i 25 Instagram naloga. Taj potez bio je zasnovan na algoritmu koji je detektovao „koordinisano neautentično ponašanje“.
Lažne vesti vode smanjenju poverenja u postove na društvenim mrežama
Polovina odraslih (51%) koja kooristi računare na društvenim medijima kaže da je videla nešto što bi smatrala lažnim vestima u poslednja tri meseca, a trećina ljudi (31%) izjavila je da je videla lažne vesti u protekloj nedelji .
Ova raširenost lažnih vesti na društvenim medijima verovatno je uzrok pada poverenja u tačnost sadržaja društvenih medija.