Od ponedeljka 27. aprila fitnes centrima i teretanama biće omogućen rad, moraju koristiti maske i rukavice, moraju povećati dezinfekciju i voditi računa o socijalnoj distanci. Krizni štab za suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 naložio je instrukcije za rad teretana i fitnes klubova u primeni mera prevencije, sprečavanja širenja i smanjenja rizika bolesti COVID-19 u oblasti rekreativnog sporta.
- Na vidnom mestu obavezno moraju biti istaknuta pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga kluba, kao i Pravilnik o ponašanju zaposlenih i korisnika fitnes klubova i bezbednoj upotrebi opreme i rekvizita Saveza za rekreaciju i fitnes.
- Na ulazu u klub mora biti instalirana dezo barijera
- Prilikom otvaranja i zatvaranja kluba, odnosno na početku i kraju radnog dana dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve radne površine, opremu, sprave i druge rekvizite za vežbanje, kao i pod kluba. U toku radnog dana provetravati sve prostorije što češće.
- Prilikom svakog ulaska zaposlenih, odnosno ulaska korisnika mora se vršiti dezinfekcija ruku sa preparatom na bazi 70% alkohola.
- Svi zaposleni moraju nositi ličnu zaštitnu opremu, odnosno zaštitne maske i zaštitne rukavice tokom celog rad nog vremena.
- Korisnici usluga moraju koristiti sopstvene peškire i druga sredstva lične higijene.
- Korisnici usluga moraju unapred zakazati termin za korišćenje usluga kluba telefonom ili elektronskim putem.
- Korišćenje zajedničkih pomoćnih prostorij, kao što su kafe kuhinja, svlačionica, tuš kabine i sl. moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog korišćenja izvrši dezinfekcija te prostorije.
- Raspored opreme, sprava i drugih rekvizita za vežbanje, odnosno organizacija vežbanja mora biti takva da u svakom momentu između vežbača bude fizička udaljenost od najmanje 2 metra, odnosno 10 metra kvadratnih po vežbaču.
- Oprema, sprave i rekviziti za vežbanje se moraju dezinfikovati nakon svake upotrebe.
- U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova simtoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje) odgovorno lice kluba dužno je da, bez odlaganja udalji zaposlenog iz prostorija kluba, sa preporukom da se odmah javi nadležnom domu zdravlja odnosno COVID ambulanti.
- U slučaju da neko od korisnika usluga ima simtome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova simtoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje) zaposleni i/ili odgovorno lice kluba dužni su da upozore korisnika i da ga zamole da napusti prostorije kluba, sa preporukom da se odmah javi nadležnom domu zdravlja – COVID ambulanti.
Foto:Teretana Flamingo
Info centar juga