Vesti: Novo doba, nove tehnologije, novi problemi!

Donedavno su mediji bili koncentrisani u rukama nekoliko organizacija, velikih medijskih kuca ali sada su svuda oko nas. Pored takozvanih „mainstream media“ prodajnih mesta, sada postoji mnogo internetskih blogova, podcasta i video zapisa raznih pružatelja usluga iz svih slojeva života, kao i društveni mediji u kojima svako može biti „građanin novinar“. Iako je “ovo” stvorilo živopisan i dinamičan niz izvora informacija, takođe je otežalo saznanje kojim izvorima se može verovati. Dakle, bez obzira da li ste potrošač medija, kreator medija ili oboje – potreba za medijskom pismenošću sada je veća nego ikad.

I činjenica i mišljenje pomažu nam da oblikujemo naše razumevanje informacija. Činjenice su temelj, a mišljenja nam pomažu da utvrdimo kako te činjenice utiču na ljude i društvo sa kojima smo povezani.

   Činjenice: Visokokvalitetne vesti treba da se usredsrede na nesporne informacije potrebne za prenošenje događaja. Ovo uključuje uključene ljude, mesta na kojima se to dogodilo i sve dodatne važne detalje i dokaze.

   Mišljenje: Važan deo vesti uključuje tumačenje značenja ili uticaja događaja ili činjenica pojedinca. Mišljenje može biti specifična tačka gledišta ili može značiti da ubedi druge, sve dok je jasno označeno kao mišljenje.

Rezultati istrazivanja iz 2018 godine koje je preneo newsweek ,pokazuju da je samo četvrtina odraslih Amerikanaca mogla tačno razlikovati između činjeničnog stava i izražajnog misljenja. Istraživanje, koje je sproveo istraživački centar Pev, testiralo je više od 5000 ljudi. Izneo im je pet činjenica i pet mišljenja i tražio da utvrde šta je sta. Samo 26 procenata bilo je u stanju da tačno identifikuje svih 10 izjava.

Scroll to Top