Dušanu Blagojeviću – Nastavniku srpskog jezika i književnosti u Gimnaziji u Lebanu uručeno priznanje za Najboljeg edukatora Srbije za 2019. godinu

Šestu godinu za redom udruženje Živojin Mišić proglasilo je najbolje edukatore Srbije. Komisija koja broji preko 50 članova izabrala je 10 učitelja i nastavnika iz sedam gradova i mesta širom Srbije. Udruženje “Živojin Mišić” i ove godine susrelo se sa velikim brojem sjajnih nastavnika i učitelja. Nakon dugog odabira komisije koja broji preko 50 članova, istaklo se 10 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola iz Srbije. Pored zvanja Najboljeg edukatora Srbije naši pobednici dobili su ličnu nagradu kao i nagradu u iznosu od 100.000 dinara koju mogu upotrebiti u radu sa decom ili kroz projekte sa njima.
Dušanu Blagojeviću – Nastavniku srpskog jezika i književnosti u Gimnaziji u Lebanu uručeno priznanje za Najboljeg edukatora Srbije za 2019. godinu.

Dušan Blagojević, nastavnik srpskog jezika i književnosti u Gimnaziji u Lebanu. “S obzirom na to da mi je drama i pozorište jako blisko, setio sam se da jedna dobra predstava ima hiljadu mana, a jedna loša samo jednu – da ne valja. Ono što je dobro mom radu jeste nepristajanje na prosečnost, nepristajanje na učmalost, podsticanje učenika da kritički misle, da motivišemo i osnažujemo dobro, i nepristajanje na sve ono što nas vuče ka nekom sunovratu. Ako je ova nagrada, nagrada za sva moja neodustajanja, hvala Udruženju “Živojin Mišić”.”

Rad u školi mu omogućava da na što kreativniji, inovativniji i produktivniji način iscrpi polje mogućeg. Veruje da školu, koja odgađa život, treba približiti životu, a životne situacije koristiti kao najbolje primere za obrazovanje i vaspitanje mladih ljudi. Kroz nastavne i vannastavne aktivnosti nastoji da pokaže kolika moć i kreativnost leži u učenicima – koliko snage i lepote.

Neprestano podstiče kreativni potencijal kod mladih kako bi osvestili da su neko i nešto, a ne niko i ništa, jer nose ogromnu energiju i talenat.

Osnovao je pri Gimnaziji Teatar „Gimnazijalac” koji godinama zaredom osvaja brojna priznanja na festivalima u zemlji i regionu.

Rad u Teatru mu omogućava da se neprestano usavršava i istražuje, a samim tim i da bolje upozna učenike i uspostavi kvalitetniji odnos sa njima. Baveći se školskim pozorištem jasnije sagledava svu složenost nastavničkog posla i izazove na koje nailazi. Smatra da je važno za nastavni proces da učenici, nastavnici i roditelji saslušaju jedni druge, da poveruju u dobrotu, i da dobro osnaže i motivišu. Veruje učenicima i oni veruju njemu, nisu suprotsavljene strane – već su tim.

Učenike uči da se i od posrtanja raste; da treba da osnaže jedni druge i budu bolji ljudi; da se oslone na druge, da drugome veruju i da sarađuju sa drugima; i ono najvažnije – da pročiste sebe i u sebi pronađu prostor za druge i drugačije. Srećan učenik jeste krajnji cilj njegovog traganja.

Osnivač je smotre Školska scena Srbije.

 

zivojinmisic.rs/ICJ

 

 

Scroll to Top