MIHAJLOVIĆ: OMOGUĆITI ŽENAMA DA SE OSTVARE U SVOJIM PROFESIJAMA

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da je vizija Vlade stvaranje Srbije u kojoj su žene i muškarci ravnopravni, ali ne samo formalno, već i u politici, privredi i javnom životu.
Mihajlović, koja je i predsednik Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, rekla je na skupu „Žene u medijima“ da je, kada se spomene rodna ravnopravnost, prva asocijacija porodično nasilje nad ženama, a zatim loš ekonomski položaj žena, i istakla značaj ukazivanja na nedovoljnu vidljivosti žena u javnosti.

Ona je, govoreći o tome kako je biti žena u javnom životu Srbije, navela primere iz ličnog iskustva i iznela uverenje da pojedina pitanja koja se njoj postavljaju nikada ne bi bila postavljena nijednom muškarcu.

Prema njenoj oceni, problem je u tome što žene lakše dobijaju prostor u medijima kada treba da komentarišu nečiji izgled, iznesu stav o tome kako ko prati modu, nego kada ih kao političarke, preduzetnice ili menadžerke pitaju za mišljenje o temama koje se tiču života građana.

Verujem da će Srbija brže napredovati ukoliko i žene napreduju i dobiju šansu da se ostvare u svojim oblastima. Tek kad svi budemo posmatrali žene kao profesionalce, napravićemo ozbiljan korak ka rodnoj ravnopravnosti koja znači iste uslove za sve, poručila je Mihajlović.

Ona je podsetila na to da je u parlamentu trećina žena, da Skupštinu Srbije, kao i Narodnu banku Srbije (NBS) vode žene, dok su u Vladi dve potpredsednice i dve ministarke, a da su na poslednjoj Olimpijadi žene osvojile polovinu medalja.

Ne želeći da se bavim uređivanjem medija, tačno je da su žene prisutne u manje od četvrtine priloga i tekstova. I kada se govori o ženama, one uglavnom završe u rubrikama zabava i selebriti, a značajno manje na onim ozbiljnijim stranicama, ukazala je potpredsednik Vlade.

Ona je napomenula da su diskriminisane žene gotovo „nevidljive“, naročito kada je reč o Romkinjama ili ženama u sektoru bezbednosti.

Prema njenim rečima, nije dovoljno doneti zakone, strategije i akcione planove, već celo društvo, zajedničkim snagama, mora da radi na tome da se menja slika o ženama.

Kada nam prva pomisao na žene ne bude njen izgled, ili odrednica “žrtva nasilja”, “domaćica”, ili „selebriti“, već to da ih vidimo kao obrazovane, samostalne i uspešne liderke u svojim profesijama, verujem da će i slika Srbije, kako u medijima, tako i van njih, biti lepša, zaključila je Mihajlović.

Na današnjem skupu, koji su organizovali Ženska parlamentarna mreža i Misija OEBS-a u Srbiji, predstavljeni su i rezultati istraživanja „Ko pravi vesti“, u okviru projekta „Globalni medijski monitoring 2015“.

Scroll to Top