Društveni mediji i socijalizacija

   Zatvorite oči i pokušajte da zamislite život u kome mediji ne postoje. Ako imate minijaturni napad panike, onda čestitke, masovni mediji uspešno su preuzeli vaš život.

 

„Odbijamo da isključimo računare, isključimo telefone, odjavimo se sa Facebooka i samo sednemo u tišini, jer u tim trenucima moramo da se suočimo sa onim što zaista i stvarno jesmo.“ – Jefferson Bethke

Prema vikipediji : “Socijalizacija je složen i slojevit proces koji planski i sistematski sprovode porodica, škola i društvena zajednica kako bi se socijalno nezrela deca postepeno osposobila za život u socijalnoj zajednici. Osnovni cilj procesa socijalizacije je da novi članovi društva putem učenja i u interakcije sa roditeljima, nastavnicima i ličnostima iz kulturnog i javnog života, nauče onaj tip ponašanja i meduljudskih odnosa, koji su karakteristični za datu kulturu, uz široku mogućnost adaptacije na nove životne uslove.”

Prema savremenim shvatanjima, proces socijalizacije uključuje i proces individualizacije pod kojim se podrazumeva sposobnost pojedinca da prevazilazi postojeću socijalnu datost i da se menja u skladu sa sopstvenim potrebama.

   Zatvorite oči i pokušajte da zamislite život u kome mediji ne postoje. Ako imate minijaturni napad panike, onda čestitke, masovni mediji uspešno su preuzeli vaš život.

Ali niste sami u vašoj panici. Svako je proizvod svog okruženja u današnjem svetu! Mediji su svuda u svakom delu dana oko nas. Apsolutno nema bekstva od njih. Na žalost, masovni mediji i tehnologije koje koristimo, uspešno se integrišu u naše društvo do tačke da bez njih uskoro nećemo moći da funkcionišemo. Tokom stotina godina, mediji su označeni kao

jedna od stvari koja najviše utiču na ljude. Televizija, radio, štampa, oblikuju naše društvo i nastavljaju to da rade. U poslednjoj deceniji je uticaj masovnih medija izuzetno porastao uz pomoć novih tehnologija. Sada sa inkorporiranjem Interneta, masovni mediji su evoluirali u novi rastući oblik poznat kao društveni mediji.

Kako su nas tehnologije i društveni mediji zarobili?

Vremenski period od sredine 19. veka do ranih dijelova 20. veka je imao nekoliko velikih tehnoloških izuma, kao što su radio, telefon i televizija, koji su postavili temelje modernih telekomunikacija. Sa druge strane, jedan od najvećih izuma 20. veka, koji je drastično promenio način komunikacije, tj. Internet rođen je 1990-ih godina.  Međutim, niko nije znao da će tokom ovih godina ove inovativne puteve imati dalekosežne posledice na našu sredinu i načine društvene interakcije.

„Razlika između tehnologije i ropstva je da su robovi potpuno svesni da nisu slobodni“ – Nassim Nicholas Taleb

Temelji našeg karaktera i ličnost su postavljeni u našem detinjstvu. Mi puno apsorbujemo iz našeg okruženja vidom, interakcijom, doživljavanjem, učenjem i zato su te rane godine najvažniji deo života bilo kojeg pojedinca. Učimo o prijateljstvu, deljenju, borbi, ljubavi, brizi, plakanju i stvaranju veza sa drugima dok se igrami i rastemo sa drugom decom. Nijedna virtualna aplikacija niti obrazovni softver ne mogu biti zamena za ovo. U današnjem materijalističkom i novonastalom svetu, postepeno se krećemo prema kulturi u kojoj deca roditelja rade dadilje, a roditelji ispunjavaju svoju dužnost pružajući deci I-padove, Play Stations i računare umesto da zapravo provode vrieme sa njima. Ova deca su lišena ljubavi i naklonosti svojih roditelja, a umesto toga praznina je ispunjena tehnologijom. Kada odrastu ova deca su socijalno nervozna, emotivno ugrožena i često pate od depresije.

Adolescenti i mladi provode većinu svog vremena okruženi društvenim mrežama jer su lako dostupne. Uz mobilne telefone i pametne telefone, svako može hodati unaokolo sa neograničenim pristupom društvenim medijima u džepu. Prema Groving Virelessu, prosečna starost dece koja dobijaju svoj prvi mobilni telefon je 12 godina.  Što se tiče društvenih medija, 90 odsto tinejdžera od 13 do 17 godina koristi socijalne medije Facebook, Tvitter, Instagram itd. ..)

„Niko ne može poreći da su [sajtovi] poput Facebooka promenili pejzaž socijalne interakcije, posebno među mladima“, Larri D. Rosen.

 

Realizaciju projekta finansijski je podržala Opštinska uprava opštine Medveđa. 

 

Mbyllni sytë dhe përpiquni të imagjinoni  jetën në të cilën mediat nuk ekzistojnë. Nëse keni një sulm paniku në miniaturë, atëherë urime, mediat masive kanë marrë me sukses jetën tuaj.

Por nuk jeni vetëm në panikën tuaj. Çdo kush është produkt i mjedisit të tij në botën e sotme! Mediat janë kudo në çdo pjesë të ditës rreth nesh. Absolutisht nuk ka ikje prej tyre. Për fat të keq, mediat masive dhe teknologjitë që përdorim me sukses integrohen në shoqërinë tonë deri në atë pikë sa që pa to nuk do të mundemi  të funksionojmë. Për qindra vjet, mediat janë etiketuar si një nga gjërat që më së shumti ndikon tek  njerëzit. Televizioni, radioja, shtypëdit, formojn shoqërinë tonë dhe vazhdojn  ta bëjn këtë. Në dekadën e fundit, ndikimi i medias masive është rritur ndjeshëm me ndihmën e teknologjive të reja. Tani me inkorporimin e internetit, mediat masive janë evoluar në një formë të re në rritje të njohur si media sociale.

Si na zënë robër teknologjit dhe mediat sociale?

Periudha nga mesi i shekullit 19 në fillim të shekullit të 20-të kishte disa shpiknje  të mëdha teknologjike, si radio, telefon dhe televizion, të cilat vendosën themelet e telekomunikimeve moderne. Nga ana tjetër, një nga shpikjet më të mëdha të shekullit të 20-të, e cila në mënyrë drastike ndryshoi mënyrën e komunikimit dmth. Interneti ka lindur në vitet 1990. Sidoqoftë, askush nuk e dinte që gjatë këtyre viteve këto rrugë novatore do të kishin pasoja të gjera në mjedisin tonë dhe mënyrat e ndërveprimit shoqëror.

„Dallimi midis teknologjisë dhe skllavërisë është se skllevërit janë plotësisht të vetëdijshëm se nuk janë të lirë“ – Nassim Nicholas Taleb

Themelet e karakterit dhe personalitetit tonë janë vendosur në fëmijërinë tonë. Ne absorbojmë shumë nga mjedisi ynë përmes vizionit, ndërveprimit, përvojës, të mësuarit dhe prandaj këto vite të hershme janë pjesa më e rëndësishme e jetës së çdo individi. Mësojmë rreth miqësisë, ndarjes, luftimit, dashurisë, kujdesjes, qarjes dhe krijimit të marrëdhënieve me të tjerët, deri sa  ne luajmë dhe rritemi me fëmijët e tjerë. Asnjë aplikacion virtual ose softuer edukativ nuk mund të zëvendësojë këtë. Në botën e sotme materialiste dhe të sapo formuar, gradualisht shkojmë drejt një kulture në të cilën fëmijët e prindërve punojn   dado ndërsa prindërit përmbushin detyrat e tyre duke u dhënë fëmijëve Ipad, Play Stationa dhe kompjutera në vend që të shpenzojnë kohë me to.

. Këta fëmijë janë të privuar nga dashuria dhe përkujdesja e prindërve të tyre dhe në vend të kësaj zbrazëtie është e mbushur me teknologji. Kur ata rriten, këta fëmijë janë socialisht të shqetësuar, të kërcënuar emocionalisht dhe shpesh vuajnë nga depresioni.

Adoleshentët dhe të rinjtë  pjesën më të madhe të kohës së tyre e kalojn të rrethuar nga rrjetet sociale, sepse ato janë lehtësisht të arritshme. Me celularë dhe smartfonë, të gjithë mund të ecin me qasje të pakufizuar në mediat sociale në xhepin.Sipas  Groving Virelessu  mosha mesatare e fëmijëve që marrin telefonin e tyre të parë celular është 12 vjet. Sa i përket mediave sociale, 90 për qind e adoleshentëve të moshës 13 deri 17 vjeç përdorin mediat sociale Facebook, Twitter, Instagram, etj. ..)

„Askush nuk mund ta mohojë se [sajtet] si Facebook-u kanë ndryshuar peizazhin e ndërveprimit social, veçanërisht në mesin e të rinjve,“ Larri D. Rosen.

Scroll to Top