U prvoj polovini februara, u sve tri osnovne škole, na teritoriji opštine Lebane, tačnije u 39 razreda (učionica) održane su edukacije o vršnjačkom nasilju sa akcentom na nasiljem nad decom sa smetnjama u razvoju.
Vršnjačko nasilje, bilo da je fizičko, verbalno, emocionalno ili digitalno, ima razorne posledice na žrtve. Za decu sa smetnjama u razvoju, koja su već podložnija osećaju izolacije i nesigurnosti, nasilje može dodatno pogoršati njihovo samopouzdanje, socijalne vreštine i obrazovni uspeh. Važno je razumeti da deca koja vrše nasilje to čine zbog nedostatka razumevanja i empatije prema različitostima.
Važno je edukovati decu o različitim vrstama smetnji u razvoju, kao i o važnosti tolerancije i poštovanja, Kroz radionice, predavanja i razgovore, deca mogu naučiti da razumeju i cene različitosti.
Podsticanje empatija kod dece je ključno za sprečavanje nasilja. Kroz priče, filmove i druge aktivnosti, deca mogu naučiti da se stave u tuđu poziciju i razumeju kako se drugi osećaju.
Škole i druge institucije treba da stvore inkluzivnu sredinu u kojoj se sva deca osećaju prihvaćeno i podržano. To podrazumeva prilagođavanje nastavnih metoda, obezbeđivanje asistivne tehnologije i pružanje podrške deci sa smetnjama u razvoju.
Važno je razgovarati na svaki oblik nasilja, bez obzira na to ko je žrtva ili počinilac. Škole imaju jasne procedure za postupanje u slučajevima nasilja i u pružanju podrške žrtvama.
Svako dete zaslužuje da raste u okruženju bez straha i nasilja, okruženju koje ceni različitosti i pruža podršku svima, poručeno je na održanim ekukacijama koje su održane u skolu projekta „Svi treba da znaju šta drugarstvo znači“ koje realizuje Udruženje Fenniks iz Lebana.
Projekat „Svi treba da znaju šta drugarstvo znači“ realizuje Udruženje za pomoć osobama sa posebnim potrebama FENNIKS iz Lebana a finansira Kabinet ministarke bez portfelja zadužene za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena.